Klåda i inredningsfingrarna

Jag börjar få ett sug efter att göra om här hemma. Det är köket som står på tur, men eftersom jag bor i en hyreslägenhet så har jag inte så stora möjligheter att förändra.
Idag är köket grå/vitt och trist. Bänkskiva i någon ful marmorimitation och vita knoppar i porslin. Har tidigare suttit beslag av typen "snabelhandtag" vilket jag tycker kan vara snyggt och är lite småsur över att dom har plockat bort och förmodligen kasserat. Har hittat en butik på nätet, byggfabriken, som säljer dessa beslag och även matchande till lådor, men dom tar 69:- och 59:- vardera, vilket känns lite surt att lägga på en hyreslägenhet när man inte får tillbaks något vid flytt. Kanske låter snålt, men tilläggas ska att det är 20 skåpluckor och ungefär 10 lådor om jag inte minns fel, så det blir lite pengar.
Jag håller utkik på tradera och blocket så länge och hoppas på att det dyker upp några fynd. Om någon av er har några liggandes så är jag evigt tacksam om ni hör av er.


(Det är den här modellen jag är på jakt efter)

Vad gäller väggarna så är dom nu tapetserade i en grå tapet med ljusgrå rutor, en av boråstapeters billigare varianter.
Jag har kollat runt lite och en tapet som jag känner ett litet sug efter just nu är den här ur duros serie Esplanad.


(bild lånad från duros hemsida)

Nu måste jag kila iväg till jobbet. Får fundera vidare på mitt projekt över kvällen och se om det dyker upp några idéer.
Ha en bra torsdag! 
/ Anders

Kommentarer

Prenumerera på min blogg med bloggkoll:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback