Köksstyling Del 1

Idag gjorde jag det första rycket med köket. Det fick bli köksbänkarna som fick ta den första smällen. Vinylplast på rulle med valnötsimitation. Blev faktiskt snyggare än jag trodde, även om det fortfarande är några små bubblor som jag måste sticka hål på och pressa ut. Det var första gången jag använde mig av vinylplast så jag vet inte i hur stor mån bubblorna går tillbaks av sig själva. Sprayade ju ett tunt lager diskmedel- och vattenlösning över bänkskivorna först och jag antar att den går ner lite när det torkat helt.

Jag gjorde några (enligt mig) fynd idag på Erikshjälpen också. Fyra stycken pinnstolar i en ful grön färg som jag har planer på att spraya vita imorgon om jag får tag på färg. Kommer nog en före- och efterbild imorgon.
Just ja! Gjorde precis en beställning från Mias Online på några delar från Cult Design. Ett porslinsfat, en diskmedelspump och två skålar i olika höjder. Allt i blankt vitt. Dom får förhoppningsvis min gamla slitna diskbänk att se lite trevligare ut i alla fall.

Slut för ikväll! / Anders

Kommentarer
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Det ska bli kul att se hur det blir! För visst ska du visa bilder?

Kram Sandra

2008-10-12 @ 14:42:38
URL: http://tjohalia.se

Postat av: maria

Vad spännande med en man i den här världen! Det skall bli kul att se hur du kommer att utforma den här bloggen!



Lycka till och välkommen!



// Maria

2008-10-12 @ 17:03:43
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com

Postat av: maria

Vad spännande med en manlig inredningsbloggare.



Ska bli spännande att följa dig;)



Lycka till och välkommen!



Maria

2008-10-12 @ 17:06:23
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com

Postat av: maria

Jag igen, vill inte synas eller så men det verkade inte som min första kommentar registrerats och då skrev jag en ny.



Nu har du plötsligt fått tre av mig;)



Maria

2008-10-12 @ 17:07:43
URL: http://lundinsnyahus.blogspot.com


Prenumerera på min blogg med bloggkoll:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback